"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Saturday, October 31, 2009

Taman si kebun bunga..

Untuk diri yang agak stress akhir-akhir nih..huhuu.. nak exam ler kata kan..


Kesibukan yang melampau-lampau dengan Assigment lor.. huhuuu tapi ni da ok sket jadi banyak la masa nk menggodek-godek blog tercinta.. huhuuu jangan merajuk yea blog tersayang..
orang kata lau kita sayang sesuatu menda tu kita mesti hargai dan keep in touch selalu, barulah dia tak lari kan? kan? huhuuuu.. Tapi tak tahu la tu cuma pendapat aku, hurm..apepon sungguh gembira petang tadi, aku dapat la berjalan-jalan di taman si kebun bunga. hehe ngn sapa lagi, rumet tercinta.. ha dia hari ni tengah free sebab cik abang dia tak de, katanya ade BBQ Permata. (Persatuan Mahasiswa Terengganu) huhuuu.. jadi aku selaku rumet terbaek nih mengajak la dia jenjalan sambil mengenang kenangan silam..huhuuu kadang-kadang sedih gak lalu tempat-tempat yang banyak memory neh.. hurm ape pon aku sentiasa doakan dia bahagia dengan wife dia. hurm g menghirup udara segar dan merasai kesejukan air kat situ, sungguhlah mendamaikan KALBU, dengar suara burung dan cengkerik, suara Air terjun dan daun-daun bergeser sesama sendiri..adoi ai.. memang buat aku touching habis tadi.

Hurm.. tu la, gatai ngat bercinta dulu, last-last tak jugak kawen... orang len jugak jadi pilihan dia, hurm tp tak pelah tu bukan jodoh aku, jadi aku suke nak ingatkan diri aku sekali lagi dan kawan-kawan yang tersinggah kat blog aku nih, Bercinta berpada-pada jangan melampau dan obses sangat, sebab jodoh kita semua dah ditentukan dan kita tak tahu sapa, pastu janganla membuat perkara yang tak baik time couple dan lepas couple pon, lau dia bukan untuk kita terima la dengan REDHO dan PASRAH, ingat ALLAH banyak-banyak jangan lupa kita ni milik DIA, pinjaman dari dia, tubuh badan kita ni hak DIA, jangan sekali-kali kita rosakkan dan musnahkan.. sebab setiap yang berlaku kat kita tu ade hikmahnya, malah besar hikmahnya yang kita semua tak tahu, semua tu adalah RAHSIA Allah, lau kita tahu belum sampai waktunya maka semua itu bukan lagi RAHSIA. Jangan kita melampaui batas dalam ape jua yang kita lakukan, maka BERSEDERHANALAH dalam apa pun.

Ok la ni pic-pic yang sempat aku rakam sebagai kenangan tadi kat sini. Ha lupa lak nak bg tau tadi aku bawak CRISPY tau masa g sana, baru je masuk pintu gate kat Kebun bunga tu, ha monyet-monyet tu duk tuju kat aku, aku pon bukak la langkah seribu, depa duk kejar gila-gila, nak nangis aku, last-last rumet aku kata "Lempaq la Crispy tu kak!" ha bila aku lempaq barula depa xkejar da, rupanya depa nak makan crispy aku tu, uwaaaaaaaaaa cedih aku.. kasi la walaupon tak ikhlas..bagi.. huhuu aku baru mam sikit. tapi tak pelah dah bukan rezki aku, Lau dah bukan rezki dalam mulut yang kita makan pon akan terkeluar lagi, tapi lau rezki kita mana-mana pon dapat.. huhuuu.. bagi je la..

K, k.. kita tinuk Pic dulu k.. heheee..


Ni sepatutnya last sekali, da kepenatan neh..hehe

 
syoknyerrrrr....
 
Ayu..seh baru sampai neh.

cakkk!
 
masuk utan da..

lamakkk..dugung mano neh..?
  
Teka..Pokok pe nih?
 
Beca kan? huhuu kecit je aku..
 
Alahai..ade cam umah NUR KASIH x?
 
hehee..ni kat Oversea.. hahaha
 
uwah! sukenyer...
 
cantikkan?
 
huhuu..
 
Taman Kaktus...tp syg xleh masuk..huuu..


alamak! jenguk je la kat luo..
 
hehee...macam dlm taman kn?
 
hehe..Nature n me..


Ade cam Fairy Tales tak?
 
Seronok..sgt..
 
 
uhuh! ase air dia sejuk bangat! cam kat Kg jer..


Alamak lupa nak rotate.. tp xpe la kan?

Ha ni jela yg sempat aku rakam sebagai kengan.. k la last sekali
Hargailah Alam semulajadi ciptaan TUHAN nih..

Wallahu'alam! 


1 comment:

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu