"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Friday, October 9, 2009

Shakehand- A Malaysian Culture

Assalamualaikum Malaysia!!

huhuuuu..mangat deh! baru balik dari pesta..pesta ke?? hahaha sebenarnya dia event tuk satu Malaysia, yang kununnya nak mengeratkan perpaduan antara kaum, Melayu, Cina dan India, so tadi banyak la acara yang berlangsung, antaranya mestila Dance, setiap kaum.. pastu tambah pulak ngn "foreigner student" tol ke eja tu.. lantak la..huhuu tapi gitu la depa pon wat persembahan jugak, ade dari Thailand, Indonesia, Amerika Arab dan Africa, semua tak mau mengalah.. hurm semua hebat-hebat. Akhir sekali tadi depa dak-dak Foreigner ni nyanyi lagu bila larut malam..huhuu semua tergelak besa dengar depa punya "slanga" tuh..lucu amat, tapi ok la better dari tak leh cakap langsung kan? kan? ha pastu di susuli persembahan terakhir dari budak-budak sekolah rendah buat tarian zapin.. alahai sweet2 jer sumer.. comel kecik-kecik g xsegan nak duk kat pentas huhuu... pastu siap ajak kami dance sama-sama dengan depa kat pentas.. Anddd yang terakhir depa wat joget lambak, hurm memang semua balun la joget wat style masing-masing.. huhuuu.. Aku ngan rumet aku, kami ni tak berapa minat nak joget-joget ni, terkinja-kinja cam pesta SEKS pon ade aku tengok, tak de motif langsung.. kami pon p la duk sibuk bergambar la, duk p kat tempat depa duk pasang tanglung n lilin india tu, aku duk sibuk amik tanglung..huhuuu aku suke men tanglung tu, maklum la mengenang masa kecik-kecik dulu suka duk men api ngn adik-adik.. hehee semestinya aku jadi ketua sebab aku sulung.. penah tu One day masa kami duk men-men tu tak pasan yang KARPET baru mak aku terbakar, ha.. berbirat-birat la kami kena balun ngan getah air oleh mak aku...Adoi ai..SEDAP.. jadi dak NAKAL camtu la. dulu kecik-kecik budak buas besalah nakal-nakal sampai mak nek pening kepala, sampai terpaksa guna kekerasan ngn kami semua yang macam askar da neh. Aku kan sulung lagi pompuan, bawah aku laki, so men ikut cam laki sampai penah tu, One day ayah aku sound aku kes pangai da macam JANTAN, yela panjat-panjat pokok, men layang-layang, kat sekolah siap bertumbuk gaduh g.. ha time tu darjah 6 kot. ha masa tu duk terikut cam mak cik aku yang ala-ala tomboy mayat tuh..hahahaaaa..tu time kecik-kecik dlu arh.. lani sumer da insaf.. huhuhuuu.. seronok lak bila kenang balik..

Ha... Time-time pesta cam nih la aku amik kesempatan mengenang kembali, aku suka cahaya.. maksudnya yang boleh menenangkan aku, cahaya cam malam tujuh likur tu, pesta cahaya.. ha suke-suke.. leh tenangkan hati.. heheeee..

K la pape pon.. tengokla pic yang aku upload nih, tak elok sangat sebab guna tepon, maklum la tepon cap ayam je, tadi kami terlupa bawak kamera.. so tepon pon jadilah.. hihiii..



Ni la Tanglung aku...Comel x? hihiii


 
Lagi ni, ngn rumet aku yang cute..huhuuu Ain

  
Ha meriah kan lampu cahaya lilin, ni budaya India.

 
Ni lagi, tengok la masing-masing sibuk duk buat lilin tu keliling depa.. Sweet!

 
Ni lak Budaya cina dengan tanglung yang banyak sangat.

 
Ni la aku n May Tanglung..Comel tak? hehee


 
Ha Ni sekitar padang PALAPES yang penuh dicahayai Tanglung.. Meriah tak?

 
Ni kami Berdua. heheee

  
Tengok..sempat g tu, Slumber badak nek atas Satge depa.

 
Again... huhuuu


K la kawan-kawan.. selamat menikmati..dan terhibur...

Selamat malam..aku Antok da sesangat neh..hehehe..lali-lali gitu..

Nite sumer.. semoga yang Esok lebih baik dari hari ini. daaaaa

Wallahua'lam. 

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu