"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Monday, November 2, 2009

Ikhlaskah??

Semoga Allah memberi aku kekuatan...

BISMILLAHIRRAHMANIRAHIM...



Disaat-saat yang makin dan kian hampir ini, aku di Uji dengan benang-benang yang berselirat dan tergendala dek fikiran yang memantulkan kekeliruan dan keserabutan. Aku buntu ya Allah, sukarnya hati ini mengIKHLASkan sesuatu itu.. memaafkan itu pon sukar sekali, namun mengIKHLASkan itu lebih sukar. Ya Allah ikhlaskan la perasaan ini, aku benci kehipokritan ini...

Jauh nun disana... aku ternanti-nanti sebuah jawapan yang aku tak pernah pasti bagaimana, seperti apa, namun sukar aku jelmakan dalam benak ini, tolonglah jangan buat aku seperti ini, aku keliru dan sukar... kepercayaan seperti apakah yang harus aku berikan?? keikhlasan seperti apakah yang mesti aku taburkan?? dan kejujuran sewajib manakah perlu aku loloskan?? terlalu lurus? terlalu percaya? terlalu naif? hurm...






Berselimut rasa yang kebingungan, membungkam kekeramatan jiwa, meguncang nadi-nadi keserakahan, merobek-robek sukma rasa ini, apakah yang ku lakukan ini benar?? Ya Tuhanku.. berikanlah jalannya... Tunjukkan kepadaku.. bukakan HIJAB-Mu kepadaku, siramilah CAHAYA mu dalam hatiku ini. tutupkan pintu-pintu kebuntuan dan pintu-pintu kekeliruan itu. Aku perlukan pendamping yang baik ya Allah, Kurniakan lah ia dalam hidupku, agar aku tidak jauh tersasar...




Sebuah kasih yang malap, sebuah sayang yang suram dan sebuah cinta yang tertanya-tanya.. KEMANAKAH???

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu