"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Tuesday, October 20, 2009

Sejenak menjenguk ke PBSB

Ukhwah Fillah.. 

Itulah salah satu perkara yang sentiasa bermain dibenak aku, sebagai student dan seorang manusia, hamba Allah di muka bumi ini.  Sebenarnya aku dikehendaki membuat Assigment mengenai CSR, aku dan group aku telah memilih PBSB atau Penang Bridge Sdn Bhd, jadi sekoyong-konyongnye aku dan Asma ke PBSB tgh hari tadi.. kami sempat sesat dua kali dan akhirnya mengalah dengan kesesatan yang melanda diri kami, kami pon menelefon En Ikram iaitu selaku PR di PBSB, hurm.mula-mula tu segan juga, tapi memandangkan kami ni terdesak dan memerlukan pertolongan cemas, maka dengan sepantas GABAN aku mendail No tepon En Ikram, menyatakan kesesatan kami nih, huhuuu... MALU jerk..  setelah berape lama bermain di highway tuh maka sampai juga kami akhirnya ke PBSB, adoi ai, dengan muka OTOMEN TARO aku meredah masuk opis tuh, wat..wat pandai ..last2 jumpe gak opis en Ikram tuh, huhuuu.. dengan kepakaran komunikasi yang tak berapa kompeten nih kami pun mula la berdiplomasi mayat dengan en Ikram, huh... kami tahu tahu jugak nak mula dari mana, tapi nasib en Ikram tu buat kami berdua rasa selesa dengan lawak dan suku nya itu, buat kami rasa close, jadi mula la perbualan kami mengenai isu CSR tuh.


Hurm..Br aku tahu bahawa PBSB ni anak syarikat dari EUM dan pecahan dari syarikat-syarikat seperti propel, Plus dan sebagainya. huhuuu..tambah la pengetahuan kami ni sikit sebenarnya, hahahaaa... hurm hebat jugak menagment kat PBSB ni eh, tak penah-penah sampai ni la pertama kali kami menjejak ke PBSB, huhuuu... pada  awal aku bercakap dengan en Ikram nih, kami sangka dia ni seorang yang straight dan serius.. huhuu..cuak gak aku, prepair tak la sangat tapi gunakan apa yang ada sajalah, tawakkal je la..hehee... tapi sampai-sampai je huhuuu..Alhamdulillah, orang nya tak la seperti yang kami sangka. hurm.. tapi mana ade PR yang poyo kan? semua PR mesti bermulut manis di hadapan costumer kan? huhuu.. TRICK!


dan kat situ gak kami sempat la berposing-posing, sebagai bukti kami p sana, ha.. ni bahan tuk present esok ngn Pn. Kamaliah nanti.  heheheee...ni kira cam cara meloby lecture la kan.. tak la sangat.. kira effort kami saat terakhir la yea.. hehee


Saksikanlah!!


Ha...mesti orang lau ingat penang bridge je mesti ingt nak bayar tol je.. tapi selain bayar tol ade lagi menda len yang depa wat.. nak tau? jom..

 
Ha..ni antara kempen yang mereka jalankan masa time musim raya.. ada lagi..


 
Ha..ni plak apa yang mereka buat dan CSR yang dijalankan untuk PBSB... 






ha ni kami berdua..sebelum balik, mesti orang tak sangkakan dlm ni ade opis yang comey nih.. hehe..


 
hehee...versi len lak.. ade lagi..


 
ha ni la dia En Ikram tuh, ha mekasih la banyak-banyak yea.. sebab banyak bantu kami yang sempoi tahap CIPAN nih.. huhuuu JASAMU DIKENANG!! heheee..


apepon kami nak ucapkan TERIMA KASIH kepada En Ikram terutamanya dan seluruh warga kerja dan kakitangan PBSB, sedikit sebanyak membantu dan menjayakan projek kami ini, doakan kami success tuk esok yea.. hehee..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ni lak story 2hari lepas yang aku tak sempat nak up-date sebab terlampau bz lor.. Assigment banyak maklum la , da jadi tabiat last minute tuh.. hik...hik..(Jangan Tiru tau, xbek..) ha.. aku p jalan-jalan ilang stress hehe (Sempat g tu..hehe)  ha saja..la dari pagi sampai malam posing Shopping Compleks, tujuannya nak beli susu segar je pon, tapi berjalan cuci mata nya yang lama bangat, sampai kurus kaki aku neh.. hehee.. Nasib tak patah g..hehee..



Teringat plak zaman kecik-kecik tumel dulu, p beli pensil n alat-alat tulis sekolah.. semangat g time tuh.. hehe biasela budak-budak g..


tgkla tu rumet aku, bukan main lagi.. hihi..



hah..! aku la.. nak jugak.. :)



see....!


 
hhuih..! teringat lagi, kecik-kecik dulu ade diary yang sebijik camni.. heheee..


 
wa..wa...cumelnyer..


 
ha..ni la yg aku cr 3hari lepas g..mengidam..hehe


 
ni la jajan kesukaanku.. huhuu.. dan syusyu kegemaranku sedonia.. ngeh2x

kla aku ade meeting lak jap g.. esok nye presentation, kena prepair.. hehee.. papepon aku kn rojer nanti..

Wallahua'lam..! 


2 comments:

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu