"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Monday, October 5, 2009

Jebat Again!!

Salam Ukhwah Fisabillah teman-teman seperjuangan...

Hohohooo... hopefully semua dalam keadaan baik-baik belaka, dan sihat sejahtera, Terutama Ayah aku yang petang tadi aku call, katanya diabetis dia makin teruk, hurm..sampai 31 tu tingginya, adoi ai.. orang kelantan ni memang sukar nak menangani masalah kencen MANIS nih.. huhuuu tadi pon aku da royat suh pantang sikit makan, makan ubat jangan lupa makan, dan doa aku tetap menyusur buat ayah semoga Ayah cepat baik. Lain-lainnya aku serahkan kepada Allah semoga memberi kesihatan buat kedua orang tua aku. Lagi aku juga menyusun seribu doa juga kepada Dia disana, ermm..akhirnya dia call aku lepas 2hari sepi tanpa berita, dia masuk hospital demam teruk katanya, nih buat aku ase nak je terbang ke Putrajaya tuh, lau la aku ade kuasa cam OTOMEN tuh lama da aku terbang, tak pon lau aku nih WICTH tu lama da aku magic p sana da.. huhuuu..tapi cedehnyerrrr... sabar la wahai hati, dia dah pon baik, da ok, (tu la ayat penyedap hati..huhuu)


Huh! hangat tak hengat..neh. Tengah Hari tadi masa aku masuk kelas Penulisan Skrip huhuu punyala panas hati, malu ade sakit hati pon ade, tau dak, tadi aku masuk kelas lambat 20 minit..huhuuuu masuk-masuk kena perli ngan Lecture, tu tak pe la dah besa ngat la dan jadi batu da tinga aku ni dengar perli lecturer lau lewat masuk kelas huhuu.. tapi satu hal, aku masuk-masuk kelas tertengok muka si JEBAT durhaka tuh! adoi ai.. merah muka aku tak hengat...! aku tak tau ape tujuan dia wat HAMPESH tahap GABAN beranak tuh! padahal dia mana de amek paper tuh, huhuuuu.. dia cam nak tarik perhatian aku jer, buat-buat bek ngn lecturer aku pastu buat-buat bagus tanya soklan dan menyampuk tak hengat jer, wah..wah..ingat aku nak tengok dia ke? aku duk depan sekali tak pandang belakang pon..nasib arh LABU..huhuuuu...Pastu bila nak balik tu aku mintak Asigment aku ngn lecturer aku pastu dia duk buat bek lak, tp salam lecturer aku tuh, p tanye ape tah aku pon tak tau, boleh je dia potong line aku, aku yang tanye prof tu dulu pastu dia p sampuk dan tnye soklan lak, HANTU punya orang! aku diam je biar arh..dia nak tunjuk pangai tak profesional dia la tu, ingat aku heran ka? aku pon masa dia da blah tu aku pon mintak la Assigment aku tuh, owh penye dia tak bagi mark lagi, terus aku pon balik.. huhuuu tadi aku pasan dia tengok aku nye jari n tangan penuh ngn inai, huhuuu..mesti dia wat spekulasi yang aku ni da tunang kot.. hahahahaaa... padan muka!   hurm tapi pelik kan? tetibe je dia masuk kelas aku, then nyampuk-nyampuk, cam tersampuk TUNGAU jer aku tengok, sebelum nih tak pernah pulak dia buat gitu, hah! usahkan kelas aku dia nak masuk kelas dia pon dia malas nak p tau. huhuuu...ape motif dia ha gak nya angpa rasa??? wow!! SUSPEK, SUSPENS nih.. cam X-File lak kan?? hohohoooo..

Pepon aku harap dia tak de niat jahat masuk kelas aku nih, esok plak aku tak tau la camna. sebab esok de kelas yang sama lagi, maklumla kelas ni dua kali seminggu, isnin ngn selasa..hopefully dia tak la mengacau ketenteraman aku kat kelas tuh. Aku tak suke la tengok muka toya dia tuh yang macam TUNGAU mucuk.. yurk's!!


k la aku tak de mood da nak tulis-tulis banyak, huhuuu..pepon semoga semuanya baik-baik belaka.. aku sungguh tak de mood hari ni, si Dia demam, ayah sakit adoi ai.. Ya Allah sembuhkanlah mereka-mereka yang kucinta ini... Aku takut sekali kalau apa-apa terjadi kepada mereka ini, sembuhkan lah mereka ya Allah. Amin...


Ayah tercinta.
Dengan pokok-pokok naga kesayangannya.

 
Dia tersayang.
Memori di tepi Pantai Irama.

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu