"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Sunday, October 25, 2009

Seni hati...

    Sesekali merasa sepi.. mengungkai makna hati yang bukan sedikit, merantai-rantai yang difikir, kadang-kadang semua itu tidak lagi penting untuk menjadi persoalannya, aku tega andai semua suratan yang aku tak ketahui itu terjadi kepadaku, walau hati ini sakit dan terluka, tapi aku perlu tabah menghadapi, hanya Tuhan yang tahu betapa aku memerlukan dia disamping ini, menjadi kekuatan aku untuk berdiri menghadapi setiap kertas-kertas exam yang bakal tiba, aku pingin sekali dia hadir dihadapanku, untuk mengucap secangkir barang dua ungkapan keramat senegap jiwa dan kekuatan hati menambah mood study aku, owhhhrgg...Tuhan ku! buangkan jauh rase gelora yang membuak-buak menggila babi ini dalam diriku...

Sungguh aku perlu seseorang menjadi semangat aku disini.. semua yang ku harap dan rapat disisi ku, hilang....
benar-benar aku terasa kehilangannya, menjadi satu sumpahan buat aku, Tuhanku...betapa aku memohon keampunan dan kemaafan dari semuanya yang aku lakukan sebelum ini, mengapa sumpahan itu seakan masih melekat padaku lagi? apakah Engkau ingin menduga hatiku? menduga cinta yang hadir dalam diary hidup aku??

Ya Allah... pohon perkuatankan hatiku, aku tak mahu kalah dengan perasaan ini lagi, buangkan segala sikap ku yang tidak baik ini dalam diri ku... Pohon ya Rabb... 

Walaupun aku ini kecil, lemah dan lurus dan paling teruk akulah manusia yang senang mempercayai kata orang len.. hurm... berikan aku kekuatan ya Allah untuk meneruskan hidup yang pendek ini..

Hati ini terlalu halus, mulus dan mudah terluka.. apa lagi luka itu lama dan dalam.. Arhgg!! kenapa malam ni aku jadi seorang yang emo sangat neh!!

Ermmm.... dia sentiasa hidup dalam hatiku, dia sentiasa berada dalam diriku kemana sekalipun aku berpergian, tidak kira kemana aku melangkah sekalipun aku sentiasa ingti, bahawa aku milik seseorang yang telah Allah anugerahkan buatku, walaupun aku tidak tahu siapa lagi, tapi pastinya dia ada, hidup dalam duniaku, dan bersama aku kemana pun, mungkin dia jauh, dan mungkin dia dekat denganku..aku tak pasti, kalau dizinkan aku mahu dia datang kepada ku, kadang-kadang aku merasa rindu.. rindu yang entah kepada siapa, mungkin kepada dia, aku kadang-kadang tertanya-tanya mungkinkah dia jua merasa seperti apa yg aku rasa?? Sungguh aku telah menyerahkan hatiku kepada seseorang tapi aku belum tentu hak dia, aku kadang-kadang hilang rasa pada CINTA, benarkah? mahu aja aku tanya kepada mereka ... APA ITU CINTA???  hurm..yang aku ngeti aku cuma rasa kehadiran seseorang dlm hatiku, tapi aku tidak tahu apakah itu dia atau WILDAN yang telah Allah taruh untuk aku kelak... mungkin kerana Tulang rusuk pinjaman mu ini membuat aku sentiasa merasa rindu kepadamu, aku ingin sekali melihat kenyataan itu... tapi.... SUBHANALLAH!! aku ini bagai tidak sabar dan mahu melangkau kejadian dan rahsia Allah. NAUZUBILLAH...  Terima kasih kepada WILDANKU... kerana meminjamkan aku rusukmu untuk aku terus hidup, dan kerana itu membuat aku rasa sangat merindui mu dan merasa sangat dekat denganmu.. cuma aku tidak tahu siapa kamu.. InsyaAllah sampai masanya nanti Allah akan mengetemukan kita dan JODOH kita.. InsyaAllah..! Aku tunggu kehadiran kau...


Tuhanku..jangan Kau obseskan diri ini mencari siapa Wildanku itu, biarlah sampai masanya nanti kau ketemukan kami..cukuplah kiranya dia nanti adalah seorang lelaki yang baik dan menghormati kedua orang tuaku.. cukuplah jika dia mencintai aku kerana aku dan keikhlasan aku mencintainya, cukuplah sekiranya kehadiran aku dalam hidupnya menjadikan harinya nyaman dan selesa.. membuat dia bahagia.. aku dambakan pahala menjadi seorang isteri sollehah..penyejuk jiwa pendamai hati sang suami..


Ya Allah jauhkanlah dia dari segala kemungkinan yang tidak baik, peliharalah dia dalam iman-Mu sentiasa ya Rabb.. permudahkan jalan dan hidupnya ya Allah!!

Ayah...Mak...tercinta...Adik-adik tersayang dunia Akhirat, aku sangat rindukan kamu semua!!  peluk lah aku kuat-kuat bagi aku semangat dan motivasi untuk menghadapi segalanya dengan redho dan sabar..Amin..

"Seni hati yang terbungkam dalam jiwa yang terdampar..meroketkan cinta-cinta sang pendamai kalbu"

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu