"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Tuesday, October 13, 2009

Tunggu mimpi jadi mimpi.

Tuhanku...

Dengarlah hati ini menangis, meraung dan merintih dalam sepi..
siksanya Tuhan meraung dalam sepi.. siapa yang mahu menoleh kepada jasad longlai ini? Siapa??? Hanya mampu aku meraih simpati dan belas ehsan dari-Mu rabbul Jalil.. Akulah abid tersepi dan tersepi, aku melontar bibit aksara ini hanya pada skrin-skrin putih yang tak pernah mengerti aku, namun kerana skrin ini jua yang mampu buat aku tenang dan lega, bila segalanya ku hambur deras kepadanya...






Tuhanku,

Diri ini menangis, menangis...melihat nasib diri ini, melihat sengsara diri yang menanggung, kalaulah ada sesiapa yang boleh melihat hati ini, tentu ia terduduk, sedang aku tenang dalam gempita, akulah gadis batu, yang berjiwa kental dan palsu!


Bagaimana bisa aku mempercayai sedang dia tidak pernah membuat aku percaya..kenapa tidak ia membuat aku percaya kepadanya jika aku tidak percaya, sabar...hati, sabarlah wahai hati, sungguh kesabaran mu itu ada nilainya, ada kebaikannya.. sabarlah....



Jangan sampai cintamu melampaui batas hingga pedomanmu hilang,
bila merasa ia jauh maka kembalilah semula kepada-Nya..
InsyaAllah taubatmu diterima.



Jika anda menyayangi sesuatu, maka pelihara dan jagalah sesuatu yang anda sayangi itu sebaiknya, janganlah hingga sesuatu itu lari dan tidak mengenal anda lagi, jangan biarkan kucing tidak kenal tuannya lagi, jangan biarkan hingga diri kehilangan rasa.. sebal..sebu...! buatlah ia bahagia walau seketika seperti mula-mula kau petik dari tamannya dahulu, jangan kau biar ia layu, waima kering kontang, sedang pokok perlu dijirus setiap hari dan waktu, inikan pula hati seorang gadis.. andai anda benar-benar mengharap kehadiran ia dlm hidup anda maka hargailah ia sebelum ia rasa merasakan ia tidak lagi di hargai dan pergi begitu saja... Jangan biar ia hilang...


Hitung hariku, satu persatu.. detik per detik... mengalas rasa sebal dari benak rasa, jiwa kental dan palsu, bahagiakah aku?? jika berterusan begini aku tak pasti penghujungnya bagaimana...?


Kini...

Aku, cuma tunggu 'mimpi jadi mimpi', harapanku..biar mimpiku itu nyata.. namun jika tidak jelaskan lah kepadaku mengapa??? setidak-tidaknya aku sedar kekurangan dan kelemahan ku ini...


Ya Allah, Andai perasaanku ini salah dan berdosa, maafkan lah aku, aku cuma meluahkan rasaku ya Tuhan, aku tidak sekali-kali mencintai seseorang itu melebihi cintaku kepada-Mu, Ampunilah aku dan kedua ibu bapaku, adik-adikku dan saudara-saudaraku, juga seorang yang bakal hadir dalam hati ini...



Berdoalah selagi masih berkesempatan..
jangan biarkan peluang itu menjadi sia-sia.


Ampunkan perasaan durja ku ini ya Rabb..... Amin...

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu