"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Tuesday, June 14, 2011

Taqwa..

Sesekali ku selak jendela waktu..
melihat ke jasad ini..
melihat ke wajah ini..
petanda telah ada
semakin kedewasaan mengejar usia
semakin aku gentar
bagai ufuk timur mengejar barat
bagai kelam wajah semalam
aku masih belum bersedia
menatap lebih isi dunia ini..
tapi ....
usiaku semakin menggigit
mengertap diri jadi kaku,
sungguh aku masih jahil!
tunjukilah aku jalanNya..
hidup ini malap...mendung
tanpa taufik-Mu.
jangan sekali-kali Engkau 
bawa aku kembali ke jalanku yang pesong
dunia ku yang hancur...
bawa aku kembali ke jalanMu.
bimbing aku melalui serakah ini dengan iman dan TAQWA...


No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu