"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Friday, June 17, 2011

Kecundangkah??

Hari ini, aku merasakan degupan jantung itu..
berdebar dan kencang..
aku dlm perjalanan mencari rezeki..tapi fikiran ini jauh berfikir.. hinggalah..
ermm.. apa yang aku rasakan selalunye tepat dan gitu.
mengapakah??
hatiku tolonglah aku menerima Qada' dan Qadar ini,
supaya aku tidak merasa kecundangnya hidup ini.
Redholah hati kepadaNya..
Aku Tawakkal tuAlallah..dengan semua keputusan ini.
pohon hatiku jua seperti aku..
pohon jasadku jua seperti aku..
berikan aku jalan..
berikan aku petunjuk-Mu..
bukakan hijabMu buatku..
Ya Allah hati ini terlalu naif,
bagaimana mahu aku membuang,
sedang hampir denganku??
meskikah hati ini tega??
Aku pasti boleh menghadapinya!
kuatlah hati, kuatkan imanmu..
semua ini Qada' dan Qadar-Nya...
meskikah aku menghalang semua yang telah tercatat??
mengubah takdir Ilahi?
doaku untuk hidup ini dan seluruh kebahagiaan ini..
bawakan aku seorang hamba yang ikhlas dan taqwa kepada-Mu..
biar aku tidak merasa kecundangnya hidup ini lagi.
aku yang dimiliki dan aku yang hak buat dia... selamanya..
Ya Allah perkenankan doa hambaMu yang teraniaya ini.
semoga Allah memberi rasa bahagia buatku..

Gempita seluruh isi hati, bingit mengenangkan... hingga aku tidak mampu mencatat apa-apa mengenainya disini... gundah berjela.. tapi untuk apa? merasa tersiksanya hati, tercalarnya makin membalar.. Allahu Akbar!!
bantu aku bangkit dari sini ya Allah.. bantu aku miliki ketenangan dari-Mu.

Apakah dunia ini tidak punya tempat buat gadis selemahku?
apakah aku .. aku................... Allah Akbar!! Subhanallah!!

Ampunkan seluruh dosa-dosa ini yang masih tidak terampun ya Rabb...
Jadikah aku seorang hamba yang tawakkal dan redho kepada-Mu.

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu