"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Wednesday, June 29, 2011

Kembara hidup..

Selintas kenangan itu menghantui seluruh jasad ini..
perginya tanpa kerelaan..
pengkhianatan ini satu penganiayaan padaku..
yang silih pergi dan yang datang tiada yang serupa..
berjalan dengan longlainya iman di dada...
kunjungan kenangan itu aku sahut lagi..
Allah Akbar! payah membuang..membingit sukma..
waima ratapaku Engkau dengari..
kasihan diriku Ya Allah..
tidak bisa lagi aku tanggung semuanya...
sakit yang meluak-luak ini kerana disakiti..
dikhianati... tapi semua ini dari-Mu ya Rabb..
aku tiada upaya dan terdaya...
lakukanlah apa sahaja terhadapku, asala kebahagiaan hakiki menjadi miliku,
selamanya..
terasa jauh sungguh kembara ini berjalan..
meninggal segala suka duka nya hidup..
meski aku masih longlai, tapi aku semakin pulih..
meski zahir ku pulih...
tapi jiwaku belum cukup bahagia..
semoga Allah mengasihi jiwa ini..
bantulah aku kejalan-Mu.
bawakan aku seorang insan yang sedia menerima kekuranganku..
yang Engkau datangkan dengan iman dan amal..
supaya aku terdidik dengan akhlaknya yang mulia..
supaya aku tidak lagi tergelincir...
semoga rintih ini membuka hijabMu padaku..

ABID.

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu