"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Friday, June 17, 2011

Susulan hidup...

Meniti hari yang berlalu
hidup ini terlalu jauh..telah pergi
kosong kurasakan...
tidak lengkap ku rasakan,
tidak sempurna perjalananku..
bagaimana Ya Allah?
apakah ini ujian lagi untukku?
mengapa aku perlu merasa yang tidak-tidak..?
pasti yang telah pergi berlalu..
namun hati ini tak pernah membenarkan ia berlalu..
percepatkan semua perjalananku
biar aku tenang dan bahagia..
meski tidak aku kasih.. tapi
Allah pasti menambah kasihku..
meski tidak aku rindu..
tapi..
Allah pasti menambah rinduku..
aku pasti,
jika mencintai belum pasti boleh dimiliki..
tapi...
jika telah dimiliki pasti mencintai..
Allah pasti memberi cintaNya kepadaku..
dan..
Wildanku...
Semoga nanti kita akan ketemu dlm hikmah terbesar-Mu
Amin..

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu