"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Thursday, November 25, 2010

berfikir sejenak..

Sejenak aku berfikir..
hidup ini cuma Dia mengetahui..
ermm... payahnya mengajar hati erti sabar,
memujuk diri menjadi tega dan sabar..
...

Hari ini seorang sahabat menelefon aku, ermm.. sibuk benar dia membicara soal jodoh, ermm..kadang-kadang membuat aku rasa seperti aku sudah 35tahun dan perlu berkawen esok.. adoi.. pening-pening, padahal baru je 25 tahun dan dia 24 tahun, mengapa xsabar? sedangkan Allah telah menetapkan jodoh kita dengan wildan masing-masing..  ermmm..agaknya dia gusar tulang rusuk tertukar atau rasa hati yang berlandas nafsu membuak itu xdapat diturutkan kot...takot jodoh tidak dicintai atau mencintai.. kadang-kadang apa yang kita mahu dalam hidup ini tak semestinya kita akan dapat, kadang-kadang apa yang kita mahu itu tidak sesuai untuk kita dan bukan hak kita, percayalah Allah lebih mengetahui apa yang diaturkan-Nya...

Semoga hari-hari terbaik untuk kehidupan mendatang.
Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu