"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Tuesday, August 23, 2011

RINDU...

Ermm...rindunya mahu menjadi penulis seperti waktu-waktu dulu..
alangkah bahagianya mencoret hingga terhibur sendiri..
sesungguhnya Penulisan adalah Dunia ku...

Tergetar dadaku hari ini,
tidak mengerti mengapa dan apa yang bakal berlaku,
sesekali hatiku meraung, air mataku mengalir lagi..
arghh..aku mahu menagis!
tapi untuk apa??
entahlah hari ini membuat duniaku pincang,
bersepah rasa gelisah ini..
membakar dada,
adakala aku terhimpit rasa sendiri,
kadang-kala aku rasa seperti kehinaan keatas ku,
siapa aku tidak pasti tapi ia pastinya adalah orang yang tidak menyukaiku,
terbelah jantung ini,
memikir menjadikan aku tidak fokus..
mengapa Ya ALLAH?
dugaan sehebat ini keatasku yg tersangat naif..
sesungguhnye aku terdengar geseran itu, yang sungguh membingitkan.
tersentap aku hingga lenaku tidak pernah lena lagi..

sesungguhnya
‎Wanita jelita itu..

✔ Dia melukis kekuatan melalui masalah .
✔ Dia tersenyum saat tertekan .
✔ Dia tertawa saat hati sedang menangis .
✔ Dia tabah saat dihina .
✔ Dia mempersona kerana memaafkan .
✔ Dia mengasihi tanpa balasan .
✔ Dan Dia bertambah kuat dalam doa dan pengharapan Ilahi .

~> Jadilah wanita cantik itu..



Akhir ini aku sendiri bingung,
apa yang aku fikir sering diganggu,
bagai ada sesuatu yang merasukku,
fitnah bertebar ke atasku..
sesungguhnya kembalikanlah fitnah itu kepada pembuatnya..
biar dia merasai fitnahnya sendiri..
Allahu Akbar!!
bantulah aku ya Allah..
kuatkan semangatku, ketika ini..
kuatkan jiwaku, disaat semua berpaling dariku, 
kuatkan jasadku ketika tiada sesiapa disisiku,




Semoga diberikan kekuatan kepada ku yang Naif ini.
Allahu Akbar!!



No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu