"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Thursday, August 18, 2011

Aku masih bisa hidup..


sedih setiap kali bila mengenangkan nye...
setiap kali mata bertentang..hati tidak berdetik terkata apa2..
tapi bila sendiri melayari hari..hati mula bersuara...
apakah sudah waktu aku melangkah pergi meninggalkan..sedang cita2 masih belum terbukti
ermm...soal hati yang terlalu berat hingga memberatkan..
biarpon diri tenang tidak terkutik menampakkan deritanya..tapi hati sentiasa berkira-kira..
yang terasa dibiar pergi..yang pahit ditelan bulat2.itulah yang terbaik untuk semua kebahagiaan orang lain..
bukan menolak bahagia dihati sendiri,
tapi jika ini jalan yang terbaik telah Allah
tentukan buatku, maka aku REDHO..
kadang-kadang Dia memberi derita
sebelum datangnya bahagia..
yang terbejat xmampu dirungkai..cuma air mata menifestasi kerdil diri..
mengurai rindu-rindu silam..
menghitung semalam yang pergi meninggalkan..
melapah semua yang pergi,
itulah pengabadian buat cinta yang pergi
terlalu kesakitan ini sampai bila-bila pun aku tidak pernah akan melupai...
yang tidak tergambar dengan kata-kata mahupun tulisan atau lakaran..yang cuma hati tetap berahsia mengatakan
"Aku bisa hidup"

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu