"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Thursday, January 27, 2011

Kerana mu Allah.

Selindungku hanya Engkau yang mengerti, rahsiaku hanya Engkau yang maha mengetahui.. Redhoku yang Engkau yang tahu, gusarku hanya Engkau yang memahami, lukaku hanya Engkau tempatku mengadu, Sakitku, jatuhku dan bangunku, hanya Engkau yang maha mengetahui.. Tuhanku, Engkau lebih tahu bagaimana aku, dan siapa hambaMu ini, maka bantulah aku ya Rabb.. ku terlampau banyak dosa, hingga tak mampu ku tebus... cuma keampunan Mu yang ku harapkan...
sendiri aku meniti pelusuk hidup ini, mencari apakah makna semua yang telah terjadi ke atasku..dan..seluruh hidupku.. apakah ini ujian buatku? Aku mohon petunjuk ya Allah.. suluh lah hatiku dengan hidayahMu.. moga terbuka seluruh qalbuku dengan cahaya dariMu..
Sesungguhnya apa yang kulakukan kepada sesiapa yang pernah aku sayangi dan sedang aku sayangi adalah ikhlas, apa yang kulakukan adalh keranaMu, sesungguhnya tiada harga yang dapat membayar bila kita melakukan sesuatu dengan ikhlas... ikhlas itu lahir dengan niat yang suci dan  lahir kerana Nya.. maka ikhlas itu tidak dapat dihitung dengan angka, wang, emas harta, kuasa dan segalanya..kerana Ikhlas itu hanya Allah yang mampu membayar...
Gempita seluruh alam bila raungan tidak bersuara ini melempar keseluruh sukmanya...

Entah apa yang ingin ku sampaikan disini, tapi ini adlah tulisan hatiku, yang bersarang membusung...

Wallahua'lam..Ilallikoq!

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu