"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Saturday, December 4, 2010

Dia mahu menguji aku.

Tuhanku...
aku merintih kepadamu,
menjalar rasa syukur ini memanjat-manjat ketangkai imanku..
Allah Akbar! aku ingin sekali memeluk kekuatan dariMu
bagai terbujur dihadapanku...
wajah mulus membelah imanku
membuat aku terpana terduduk..terkesima..
bagai tersungkur aku, bagai di hiris-hiris kalbuku..
Tuhanku...
aku berdiri dengan kaki yang lumpuh mengharap ihsan dariMu
merangkak aku menuju SyurgaMu
sungguh aku lemah ya Allah!
selonglai kakiku...
garapanku pada sebuah yang bernama CINTA mati...
setelah aku sendiri mengusung nisannya menuju pusara
hatiku juga turut kutanam disitu..
sungguh aku redho setiap segala yang telah Engkau suratkan kepadaku..
Aku bagai mati sebelum ajal.. sungguhpun jasadku bernyawa tertawa dan tersenyum namun hatiku 
tetap begini..hingga ada yang sudi membuka seikhlasnya...
aku akan wakafkan diriku yang longlai ini kepadanya..

Hingga cinta membawaku ke Syurga..
kulakar menuju jalanNya...

Illallikok...

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu