"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Thursday, December 16, 2010

berlari kepadaMu

mengungkap cerita-cerita semalam yang telah berlalu pergi meninggalkan.. terpuruk duka..
bukan tidak mahu meredhokan namun susah benar hati untuk menerimanya.. apa benar tujuan aku melalui hidup ini.. akhir kebelakangan ini aku sering lalai..leka mengingatiMu ya Rabb..
bagai ada sesuatu menghambat aku, mengelukan lidah-lidah ini.. melumatkan bibir dengan seranah.. apalah yang ku mahu sebenarnya dalam hidup ini selain keberkatan dan keredhoaan dariMu.. membiar hidup di belengggu rase sempit dan gempita, membuat rasa mati disitu, aku gagahkan diri memburu kekuatan hati sendiri...

Ketawa  itu tidak semestinya bergembira...

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu