"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Thursday, March 17, 2011

Tuhan lebih mengerti..

Subhanallah..Subhanallah..Subhanallah..

Ya Allah..Aku tahu Engkau lebih mengerti apa yg aku rasa,
setiap saat bila sendiri air mataku mengalir sendiri..
memikirkan apa yang terjadi semuanya..
saking derita ku terasa..membusung dibenak xtertahan-tahan..
meski keberkatan kedua ibubapa itu telah aku perolehi tapi semua terletak diatas dirinya sendiri..
Ya Allah bukakkanlah hijab dihatinya buat aku..

Meski harapan itu tertinggal sebesar zarah namun ia masih tetap bernyala..
memberi sinar meski pudar.. namun entah hingga bila aku tidak mengerti dan tahu hingga bila?
apakah semua ini hanya sekadar ujianMu buatku..
Tabahkanlah hatiku ya Tuhan..
Kuatkan seluruh semangatku biar aku bisa berdiri
hentikanlah air mataku dari mengalir..
tenangkan hatiku ya Rabb..
supaya aku bisa menghadapi semuanya dengan redho..

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu