"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Saturday, March 19, 2011

Biarkan semuanya berlalu..

Tuhan..

Hari ini aku perlu redho.. Aku terpaksa menerima..
semuanya...
Meski hatiku meronta derita dan kecewa..
namun tiada siapa dapat mengerti semuanya hanya Engkau memahami..
meski sakitku bagai pecah dada ini menahan.. tapi apalah daya..
selagi hidup ini berjalan dengan takdir dan ketentuan aku terima...
Allah aku percaya Engkau sentiasa bersamaku..
melawan semua rasa yang membabi buta ini..
setelah harapan ku dibuang di rampas dan dirosakkan..
aku akhirnya mengalah jika benar aku tidak lagi diperlukan..
maka aku perlu pergi..
aku pasti berjalan dengan diri sendiri meski payah
aku terpaksa mengheret hati yang remuk, kaki yang tempang..jiwa yang hancur dan seluruh
saraf yang pecah dan darah yang terlimpah ini... aku perlu menghadapi kenyataan...
Allah bersamaku...
Aku tahu Allah sygkan aku..
pasti ade hikmah..
Ya Allah redakan semua gelora ini, semua kekecamukan dihati ini
redhokan aku melalui semuanya..
tabah dan kuatkan hati ini...
hingga sampai masa nya jadikan aku
manusia yang cemerlang dalam mengawal hati sendiri
kukuh dalam menanam iman dihati..
berdirikan jiwaku ya Rabb..
Pulihkan kembali semangatku yang rebah ini...
pulihkan aku..

-DURJA DAY-

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu