"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Wednesday, March 30, 2011

Tuhan dekatlah bersamaku..

Ya Allah Engkau peluklah jasadku, peluklah semangatku yang luntur..
kuatkan jiwaku ya Rabb..menghadapi semua dengan tenang dan sabar,
Ya Allah,
Semadikan jiwa ini dengan rinduMu dan cintaMu...
Ya Allah Aku serahkan semua urusan ini kepadaMu,
Aku serahkan semua rasa ini kepadaMu,
aku tawakkal kepadaMu ya Allah,
semoga semua berjalan dengan baik,
aku tidak mahu merosakkan keadaan,
biarlah semuanya berlalu..redhokan semuanya Ya Allah,
Ikhlaskan aku dengan semuanya...
meski kesilapan demi kesilapan terjadi,
biarlah aku mengharapkan yang terbaik dan kesilapan boleh diperbaiki..
aku tidak pernah ingin menanam sekelumit dendam pun,
sebagai manusia, sebagai perempuan sekeping hati ini terlalu rapuh..
ya Allah tanamkan perasaan yang baik dihati ini..
ikhlaskan semuanya..redhokan semuanya.
jika ini ketentuanMu, maka aku redho..
bagaimana ya Allah untuk aku hadapi semuanya tanpa kekuatan dariMu..
bantulah aku...
Demi ISLAM yang aku peluk,
Aku halalkan semua rasa ini..redhokan semuanya...
Redhokan semuanya......
Ya Allah aku tahu sesungguhnya Engkau lebih maha mengetahui dari aku,
Allah Engkau lebih maha menentukan dan merancang...
Sesungguhnya Engkau lebih tahu apa yang Engkau rancang terhadapku,
aku yakin Engkau tidak akan mengecewakan aku,
aku yakin Engkau tidak akan membuang aku seperti hamba-hambamu membuang aku,
Ya Allah,
DugaanMu terlalu berat buatku,
ringankanlah semuanya ya Allah...
Berikan aku Anugerah yang tidak Engkau anugerahkan pada hamba-hambaMu yang lain...
Aku mahu sekuat Khadijah wanita suci yang Engkau kasihi...
Siti Hajar yang Engkau lindungi dan pelihara...
Bawalah aku dalam pelukan Mu ya Rabb..
Bahagiakanlah aku...
Bahagiakanlah aku...
Bahagiakanlah aku...
Kebahagiaanku Cuma ada bersamaMu...

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu