"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Monday, March 14, 2011

Demi hujan yang turun ke bumi.

Allah Akbar!

Bagaimana meluhurkan sesebuah rasa itu, seperti apa mahu dipamerkan nilai cinta itu..
mengapa Ya Allah dugaan ini diberi sehebat mungkin.. apakah hidup ini tiada sinarnya lagi?
apakah semuanya bakal berakhir? apakah janji-janji Mu terhadapku belum terlaksana?
bagaimana harus aku hadapinya..jika ini yg aku lalui sekian dasyatnya hari-hariku,
sekian deritanya aku menyiksa diri sendiri.. apakah aku ini zalim terhadap diri sendiri?
apakah ruang dihatiku ini mati terkatup rapat setelah apa yg aku korbankan bakal dikuburkan?
bukan cuma komitmen dan cinta tapi hidupku selurunya ada bersama dia.. yg pergi meninggalkan aku
menjadi seperti ini.. aku cuba meluhurkan semuanya.. cuba memberi yang terbaik tapi apakah semua yang kulakukan tiada harganya lagi? tiada nilainya? Subhanallah...
apa yg telah aku lakukan ini wahai Tuhanku??



No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu