"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Thursday, January 5, 2012

Derap telapakku..

Menerjah sejenak kisah-kisah yang berlabuh dalam hari kehidupan
menyingkap sejenak tabir yang menabiri busung2 deritaku dulu
Derap telapakku, berbilang senja-senja ini..
menjual bibit-bibit rindu yang terhenti..
kini semua kembali seperti sediakala..
Alangkah ujian itu menduga berjuta kisah hatiku..
menduga kejernihan hatiku..
menduga agar aku merintih..
merindui kemanjaan bersama Penciptaku..
Alangkah Allah itu merindui rintihku saat ini.. tika aku bersedih
berduka dan sengsara.. sungguhlah setiap ketika ujian yang datang melanda hati itu
membuat aku tidak pernah terhenti melupai Rabb ku.. Aku redho andai ujian itu datang lagi..
membuat aku selalu dirinduiMu ya Rahim..
kini aku sedar, sesekali diuji bermakna Allah terlalu merindui rintihku kepadaNya..
sedang aku sedar tika bahagia itu datang bergolek2 tanpa aku sedari..
aku makin jauh denganNya.. Aku selalu alpa..
Ya Allah ingatkanlah aku sesungguhnya aku ini hambaMu yang sering lalai..
jadikan aku hamba yang tidak pernah lupa kepadaMu..
meski jiwaku berdansa tapi hatiku sering diulit rindu kepadaMu..

Rezki, Bahagia, Jodoh, Restu, Kasih Sayang n Cinta... Adalah anugerahNya.. yang tercipta utk setiap hambaNya sepertiku.. semoga aku tidak lupa sesungguhnya semua yang kumiliki kini bukan hak ku.. tapi hak Mu. aku cuma diberi pinjaman tuk kebahagiaan dan kesenangan hidup didunia ini sahaja..

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu