"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Wednesday, May 4, 2011

terdetik....

Semalam terdetik aku untuk terus dekat dan mendekatiMu..
dengan langkah longlai
dengan suara garau aku menyebut namaMu..
Kerdilnya aku ya Rabb..
betapa kecilnya aku disisiMu...
Menulis maya kalimah-kalimahMu..
biar tenang serasa hati ini.
mengapa sunyi yg terus-terusan bersarang..
menjahanamkan jiwa sengsara ini..
berikan sejuta kekuatan buatku ya Rahman ya Rahim...
Permudahkan urusan hambaMu yang satu ini ya Allah...

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu