"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Monday, May 24, 2010

Gadis kerdil kiriman pencipta Agung.

                 Sesungguhnya akulah gadis kerdil kiriman Allah buat khalifah-Nya. Aku berjalan longlai mencari makna dan erti hidup, kemanapun ku ikut langkahan kaki... Aku pernah tersungkur..mencari cinta dan hidup, membuat aku jadi alpha dengan kelalaian sendiri, dalam itu lantas ku sadar..ku cuma mainan dan boneka kosong hadiah dari pengemis jalanan buat seekor manusia bertopeng binatang. Kini ku teruskan langkahan perjuangan ini sendiri, buat meneruskan hidup dengan wajah sejarah lampau yang terlalu pahit dan tajam, kini aku belajar menjadi dewasa dan perkasa. Apapun aku cuma, hanya perlu seorang khalifah anugerah Allah, yang mencintai Tuhan-Nya dan mengasihi kaum-kaum lemah sepertiku yang bakal dijadikan isteri, yang mensyukuri dan menghargai nikmat Tuhannya, yang datang dengan iman dan taqwa untuk membuka pintu-pintu dan jalan-jalan kebuntuan menjadi tenang dalam kesabaran...

Cinta itu tidak akan lagi terjalin sebelum tiba waktunya, malah menyatu pon sebelum ikatan, cuma luahan pada ketidakrealitian dan bukan sentuhan pada sebuah kepalsuan...

Aku pasti janju Tuhan itu tidak palsu dan janji Tuhan itu pasti, apa yang dipinta oleh hamba-hamba-Nya, itulah yang bakal diberikan kepadanya. Jalanku adalah Jalan-Mu ya Rabb..


"Ukhuwah itu bakal terjalin dengan komitmen, kejujuran, kesabaran dan keikhlasan, pastikan cinta menuntut jalan ke landasan-Nya, melalui liku-liku syarak-Nya..InsyaAllah!"

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu