"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Friday, January 29, 2010

Selamat bertunang!!

Tahniah!
buat kak kina dan tunangnyer.. heee sepadan, secocok, seiras, secomel dan seangkatan dengannyer la.. hehee.. (Sorry kak) hee


Aku kat uma kak kina lani, huhuuu segan, suam-suam kuku.. hahaaa..
semalam aku bertolak ke K.L huuuu..dia amek aku, katanya penat, jem.. cian..dia.
hurm.. singgah dirumah dia, kenal la dengan adik dan kakaknya jugak bakal isteri adiknye, cun..comel. semoga bahagia sepanjang hidup.

"Belajar menghargai dan bersyukur. Banyak dan terlalu banyak yang perlu kita lalui dan tempuhi. hidup ini perlu diteruskan walau ape jua yang jadi sekalipun. Doa, restu, usaha, tawakkal dan kejayaan...
Membina kehidupan dan memaknai kehidupan itu tidak semudah yang kita sangkakan dan impikan, dengarkan daku wahai dia, milikilah apa yang engkau miliki dan hargaila apa yang engkau ada, syukurilah apa yang diberi-Nya, usahlah membalas keburukan yang orang lain lakukan kepada kita, percayalah satu hari nanti ada hikmahnya dan engkau akan sentiasa diberi jalan kemudahan dalam ape jua yang kau lakukan dari-Nya...Sabar..Sabar...dan redho, itu yang terbaik dari rasa berdendam dan benci. kemaafan itu satu dendam yang paling indah.Percayalah!"

Semoga apa yang kita bina ini akan terus berkekalan sampai bila-bila...InsyaAllah!

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu