"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Monday, December 12, 2011

selembar kisahku...

Alhamdulillah,
cuma itu yang termampu aku ucap saat ini,
bermula dari episod pertama pertemuan hingga saat menunggu untuk diijabkabulkan aku tidak terhenti merasa bahagia dengan seluruh hidup yang dlu kosong tidak bermakna..tapi kini penuh bererti,
sungguhlah berkata dulu dihatiku, derita yang deritai itu cuma sementara dan Allah tidak pernah mahu menganiaya hamba-hambanya sendiri, kembali aku ke jalan fitrahnya..
Allah terlalu sayangkan aku, begitulah yang aku akui hingga kini, segala hikmah sedikit demi sedikit terlongkah akhirnya.. biarlah bahagia ini hingga ke syurga hendakNya.. Amin.

Peti yang pernah aku simpan segala kenangan itu aku tutup rapat-rapat dan buangkan jauh-jauh dari sudut pandangku yang binar, biar tidak aku singkap kembali kisah tabir silamku yang terlalu derita dan pahit itu.. kini aku mampu tersenyum dengan rasional membuat segala penuh positif...Alhamdulillah ya Rabb..

meski ujian itu datang berganda-ganda, tertimpa-timpa ke atas pelusuh tubuh ini, tapi Allah maha tahu untuk menguji hamba-hambaNya..

Setiap kejadian yang dijadikan Allah itu pasti bersebab dan berhikmah, cuma kita perlu merenungkan sejenak sampai kita akhirnya menemui fitrahNya... menemui asbab kepada setiap sesuatu itu..

* kisah demamku yang selembar, terasa menyusahkan semua orang, terutama ibu, kesian ibu.. pening dan penat melayan kerenah ku yang jarang diuji, Alhamdulillah berkat tangan ibu yang mengurutku akhirnya aku hampir 70% sembuh. dari tergolek tidak terbangun demam.. aku merasai sejauh mana ikhlasnya tangan ibu membelai kulit-kulitku, hingga seluruh kasih sayang itu tersemat rapi dihatiku, terima kasih ibu...

* Semoga aku cepat sembuh dan cepat baik...Amin.

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu