"Rabbij 'alnii muqiimaSSalaati wa min dzurriyyatii, Rabbana wataqabbal du'aa'."

Maksudnya: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku."

Sunday, September 18, 2011

Syukran ya Rabb..

Alhamdulillah ya Allah..
Sebenarnya Engkau telah membuka seluruh mata-mata hatiku,
sesungguhnya Engkau Maha Adil dan maha Mengasihani kepadaku..
Aku bersyukur kepadaMu ya Ilahi..
apa yang Engkau telah anugerahkan kepadaku,
menjadi hikmah terbesar buatku,
Meski aku tidak pernah menjangka tapi Engkau telah merencananya terlebih dulu..
Sesungguhnya Engkau berhak keatasku ya Allah..

Bila mengenang kembali apa yang terjadi kepada aku kini,
Sungguh benarlah jodoh itu hak milik mutlak Penciptaku..
Jika dia telah ditulis kepadaku maka akan aku menjadi miliknya..
jika sebaliknya maka semua ini tidak akan terjadi..
Allah Akbar..Alhamdulillah..!
hatiku, diriku benar-benar bersyukur kepadaMu,
Semoga Engkau membimbing kami ke jalan yang Benar ya Rabb..
Amen.

No comments:

Post a Comment

peace :-)

raye (1)

Mencari sesuatu bersamaku :

Inspirasiku!



Aku syukuri Nikmat-Mu